Скачать 70.18 Kb.
|
История русского литературного языка Контрольная работа задание № 1 АНАЛИЗ ДРЕВНЕРУССКОГО ТЕКСТА
Задание № 2 РОЛЬ а. с. ПУШКИНА В ИСТОРИИ РУССКОГО ЛИТЕРАТУРНОГО ЯЗЫКА Задания даны в вариантах. Вариант 1 задание 1 Слово о законе и благодати киевского митрополита Иллариона И что успЬ1 законъ? что ли благодать? Прежде законъ, потомъ благодати; прежде стЬнь, ти потомъ истина. Образъ же закону и благодати – Агаръ и Сарра, работнаа Агаръ и свободна Сарра; работнаа прежде, ти потомъ свободнаа. И да разумЬетъ, иже чтетъ. Яко Авраамъ убо отъ уности своея Сарру имЬ жену си, свободну, а не рабу; и богъ убо прежде вЬкъ изволи и умысли сына своего въ мiръ послати, и тЬмъ благодати явити ся. – Сарра же не раждаше, понеже бЬ неплоды; не бЬ неплоды, но заключена бЬ божиiмъ промысломъ на старость родити. БезвЬстная же и утаеная мудрости божiа утаена бяху ангелъ и человЬк, и не яко не явима, но утаена и на конецъ вЬка хотяща явити ся. - Сарра же глагола къ Аврааму: се заключи мя господь богъ не рождати, вниди убо рабЬ моеи Агари и родиши отъ нея. Благодать же глагола къ богу: аще нЬсть времене снити ми на землю и спасти мiръ, сниди на гору Синаи и законъ положи. – Послуша Авраамъ рЬчи Саррины, и вниде къ рабЬ ея Агари. Послуша и богъ, яже отъ благодати словесъ, и сниде на Синаи. – Роди же Агарь раба отъ Авраама рабочищь, и нарече Авраамъ имя ему – Измаиль. И снесе Моисеи отъ Синаиская горы законъ, а не благодать, стЬнь, а не истину. – По сихъ же, уже стару сущу Аврааму и СаррЬ, явися богъ Аврааму, сЬдящу ему предъ дверьми куща своеа въ полудне у дуба Мамврiиского; Авраамъ же тече въ срЬтенiе ему и поклонися ему до землЬ, и приать и въ кущу свою. ВЬку же сему къ концу приближающуюся, посЬти господь человЪчьскаго рода и сниде съ небесе, въ утробу дЬвицы въходя; приятъ же и дЬвица съ покланянiемъ въ кущу плотяную, не болЬвши, глаголющи къ ангелу: се раба господня, буди мнЬ по глаголу твоему. ЗАДАНИЕ 2 Взгляды Пушкина на русский литературный язык и пути его дальнейшего развития. Вариант 2 задание 1 Слово о законе и благодати киевского митрополита Иллариона ВЬку же сему къ концу приближающуся, посЬти господь человЬчьскаго рода и сниде съ небесе, въ утробу дЬвицы въходя; приятъ же и дЬвица съ покланянiемъ въ кущу плотяную, не болЬвши, глаголющи къ ангелу: се раба господня, буди мнЬ по глаголу твоему. – Тогда убо отключи богъ ложесна Саррина, и заченши роди Исаака, свободнаа свободнаго. ПрисЬтившу богу человЬчьска естества, явишася уже безвЬстная и утаеная, и родися благодать и истина, а не законъ, сынъ, а не рабъ. – Яко отдои ся отроча Исаакъ и укрЬпЬ, и сътвори Авраамъ гостивству велику, егда отдои ся Исаакъ сынъ его. Егда бЬ Христосъ на земли, и еще благодать не укрЬпЬла бЬаше, но дояаше ся еще, за л лЬтъ, въ ня же Христосъ таяше ся; егда же отдои ся и укрЬпЬ, яви ся благодать божiа спасеннаа всЬмъ человЬкомъ въ IерданстЬй рЬцЬ, сътвори богъ гостивству велику и пиръ великъ тельцемъ упитаннымъ отъ вЬка, възлюбленныимъ сыномъ своимъ Iисусъ Христомъ, съзвавъ на едино веселiе небесныа и земленыя, съвъкупивъ въ едино ангелы и человЬкы. – По сихъ же видЬвши Сарра Измаила, сына Агарина, играюща съ сыномъ своимъ Исаакомъ, и яко приобидЬнъ бысть Исаакъ Измаиломъ, рече къ Аврааму: отжени рабу и съ сыномъ ея: не имать бо наслЬдовати сынъ рабынинъ сына свободныа. ЗАДАНИЕ 2 Книжная лексика и фразеология (старославянизмы, заимствования) в языке Пушкина. Вариант 3 задание 1 Слово Кирилла Туровского на антипасху Ныня новоражаемии агньци и унци, быстро путь перуще, скачють и, скоро къ матеремъ възращающеся, веселiемъ Христа хвалять. Агньца глаголю – кроткыя отъ языкъ люди, а уньца – кумирослужителя невЪрныхъ странъ, иже Христовом въчеловЪченiемь и апостольскымъ ученiемь и чюдесы, скоро по законъ емьшеся, къ святЪй церкви възвратившеся, млеко ученiя сьсуть; да и учители Христова стада о всЪхъ молящеся, Христа бога славять, вся волкы и агньца въ едино стадо събравшаго. Ныня древа лЪторасли испущають, и цвЪти благоуханiя процвитають, и се уже огради сладъкую подавають воню; и дЪлатели съ надежею тружяющеся плододавеца Христа призывають. БЪхомъ бо преже аки древа дубравная, не имуще плода, ныняже присадися Христова вЪра въ нашемь невЪрьи, и уже держащеся корене IосЪева, яко цвЪты добродЪтели пущающе, райскаго пакыбытья о ХристЪ ожидають, да и святители о церкви труждающеся отъ Христа мъзды ожидають. Ныня ратаи слова, словесныя уньца къ духовному ярму приводяще, и крестное рало въ мысьленых браздах погружающе, и бразду покаянiя начертающе, сЪмя духовное въсыпающе, надежами будущихъ благъ веселяться. Днесь ветхая конець прияша, и се быша вся нова, въскресенiя ради. Ныня рЪкы апостольскыя наводняються, и язычныя рыбы плодъ пущають, и рыбари, глубину божия въчеловьченiя испытавше, полну церковную мрежю ловитвы обрЪтають: рЪками бо, рече пророкъ, расядеться земля, узрять и разболяться нечестивiи людие. ЗАДАНИЕ 2 Основные принципы пушкинских преобразований языка прозы и поэзии. Вариант 4 задание 1 Смерть Олега от своего коня …И живяше Олега миръ имЪа ко всЪм странамъ, княжа в КиевЪ. И приспЪ осень, и помяну Олегъ конь свой, иже бЪ поставилъ кормити и не вседати на нь, бЪ бо въпрашалъ волъхвовъ и кудесникъ: «отъ чего ми есть умрети?» и рече ему кудесникъ одинъ: «княже! конь, егоже любиши и Ъздиши на немъ, отъ того ти умрети.» Олегъ же приимъ въ умЪ, си рече: «николиже всяду на нь, ни вижу его боле того»; и повелЪ кормити и не водити его к нему, и пребы нЪколико лЪт не видЪ его, дондеже на Грекы иде. И пришедшу ему к Кыеву и пребывьшю 4 лЪта, на пятое лЪто помяну конь, отъ негоже бяхуть рекли волсви умрети, и призва старЪйшину конюхомъ, рече: «кое есть конь мъй, егоже бЪхъ поставилъ кормити и блюсти его?» Онъ же рече: «умерлъ есть». Олегъ же посмЪася и укори кудесника, река: «то ти неправо глаголють волъсви, но все лжа есть: конь умерлъ есть, а я живъ». И повелЪ оседлати конь: «а то вижю кости его». И прииде на мЪсто, идЪже бЪша лежаще кости его голы и лобъ, и ссЪде с коня, посмеяся рече: «оть сего ли лба смьрть было взяти мнЪ?» и вьступи ногою на лобъ; и выникнувши змиа изо лба, и уклону в ногу, и с того разболЪся и умре. И плакашася людие вси плачемъ великимъ, и несоша и погребоша его на горЪ, еже глаголеться Щековица; есть же могила его и до сего дни, словеть могыла Ольгова. И бысть всЪх лЪть княжениа его 33. ЗАДАНИЕ 2 Проблема народности литературного языка в творчестве Пушкина. Вариант 5 задание 1 Слово о полку Игореве Спала Князю умъ похоти, и жалость ему знаменiе заступи, искусити Дону великаго. Хощу бо, рече, копiе приломити конець поля Половецкаго съ вами, Русици, хощу главу свою приложити, а любо испити шеломомь Дону… Тогда въступи Игорь Князь въ златъ стремень, и поЪха по чистому полю. Солнце ему тьмою путь заступаше… Дремлетъ въ поле Ольгово хороброе гнЪздо далече залетЪло; небылон обидЪ порождено, ни соколу, ни кречету, ни тебЪ чръный воронъ, поганый Половчине. Гзакъ бЪжитъ сЪрымъ влъкомъ; Кончакъ ему слЪдъ править къ Дону великому. Другаго дни велми рано кровавыя зори свЪтъ повЪдаютъ; чръныя тучя съ моря идутъ, хотятъ прикрыти 4 солнца: а въ нихъ трепещуть синiи млънiи, быти грому великому, итти дождю стрЪлами съ Дону великаго: ту ся копiемъ приламати, ту ся саблямъ потручяти о шеломы Половецкыя, на рЪцЪ на КаялЪ, у Дону великаго. О Руская землЪ! уже за шеломянемъ еси. Се вЪтри, Стрибожи внуци, вЪютъ съморя стрЪлами на храбрыя плъкы Игоревы! земля тутнетъ, рЪкы мутно текуть; пороси поля прикрываютъ; стязи глаголютъ, Половци идуть отъ Дона, и отъ моря, и отъ всЪхъ странъ. Рускыя плъкы отступиша. ДЪти бЪсови кликомъ поля прегородиша, а храбрiи Русици преградиша чрълеными щиты. ЗАДАНИЕ 2 Значение Пушкина в истории русского литературного языка. Литература
1 Знаком Ь обозначается буква «ять». |
![]() | Билеты к экзамену по истории русского литературного языка Понятие литературного языка. Литературный язык и диалект два объекта исторического языкознания. Признаки современного литературного... | ![]() | Вопросы к экзамену по курсу «Современный русский язык» Происхождение современного русского литературного языка (теория и история вопроса) |
![]() | Многофункциональность русского литературного языка. Различие в функциях... Литературный язык — это язык литературы в широком понимании. Русский литературный язык функционирует как в устной форме, так и в... | ![]() | Ответы на тестовые вопросы по философии с определениями ... |
![]() | История русского литературного языка Формирование представления об обусловленности характера языковых изменений общественно-историческими, экономическими, культурными... | ![]() | Тесты по истории древнерусского языка Печатается по рекомендации кафедры русского языка и решению редакционно-изда-тельского совета ргпу им. А. И. Герцена |
![]() | История русского литературного языка Напр словарь жигва и Шведовой. Эти словари дают рекомендации как правильно и как не правильно | ![]() | Контрольная работа Чтобы правильно выполнить задание №4, необходимо... У кого преподаватель Гулидова Н. В., вариант контрольной работы узнавать у старосты |
![]() | Контрольная работа по курсу «Русский язык и культура речи» На примере 2-3 юридических терминов объясните разницу в толковании значения термина в толковых словарях русского языка и специальных... | ![]() | Александр Сергеевич Пушкин первый русский писатель бесспорно мирового... Александр Сергеевич Пушкин первый русский писатель бесспорно мирового значения. Он явился создателем национального русского литературного... |