Задание упражнения


Скачать 12.73 Kb.
НазваниеЗадание упражнения
Дата публикации16.06.2013
Размер12.73 Kb.
ТипДокументы
ЗАДАНИЕ 3. Упражнения

I. Переведите следующие интернациональные слова. Найдите значение выделенных слов в словаре:

president, academy, principle, portraitist, gallery, style, heroic, nation, psychological , idealization,

passion, formula, master, complex, static, character, myth, mythological, commission, allegorical,

real, personage, coquettish(ly), artist

П. Переведите следующие словосочетания:

the founder of the academic principles; to depict in heroic style; far advanced; to be influenced by;

the might of young Russia; a close friend of; masterpieces of the great artist

Ш. Прочтите следующие пояснения к тексту:

  1. Titian — Тициан (Вечеллио) (1476/77 или 1480-е гг.— 1576), итальянский живописец,
    крупнейший представитель венецианской школы эпохи Высокого и Позднего Возрождения

  2. Veronese Paolo — Веронезе Паоло (1528—1588), венецианский живописец Позднего
    Возрождения

  3. "The Infant Hercules Strangling the Serpents" — «Младенец Геракл, удушающий змей».
    Сюжет заимствован Рейнолдсом у древнегреческого поэта Пиндара. У царицы Алкмены и
    Зевса рождается сын Геракл; ревнивая Гера — жена Зевса — подсылает к ребенку змей…
    Могучий младенец сам уверенно душит змей.

IV. Прочтите текст, постарайтесь понять его общее содержание, перечислите упомянутые в тексте картины Рейнолдса.

^ JOSHUA REYNOLDS (1723— 1792)

Sir Joshua Reynolds, the first President of the Royal Academy of Arts, was not only a painter but the founder of the academic principles of a "British school", Reynolds was the most outstanding portraitist of the 18th century. He created a whole gallery of portraits of the most famous of his contemporaries — statesmen, scholars, writers and actors, depicting them in heroic style, showing them in all their glory as the best people of the nation. His deep psychological ap­proach made his art far advanced for its time, yet his paintings are not free of a certain idealization. He was influenced by the Venetians — Titian and Veronese.

Before Reynolds portraiture art was based on the formula: the sitter was posed centrally with the background (curtain, chair, landscape) disposed behind; normally the head was done by the master, the body by the pupil. The portraits told little about their subjects. It was Reynolds who insisted in his practice that a portrait could and should be a full complex work of art. His people are no longer static, but caught between this moment and the next, between one movement and the next. He did not only paint portraits but produced characters. In his "Self-Portrait"(1773) Reynolds appears not as a mere painter, but as the official representative of art.

The contradictory features of Reynolds' art are most evident in his historical and mythological paintings. His picture "The Infant Hercules Strangling the Serpents" was commissioned by Catherine II of Russia. In it Reynolds wished to portray in allegorical form the might of young Russia defeating its enemies as successfully as the infant Hercules, son of Seus and Alcmene, battled the giant snakes planted into his cradle by the jealous Hera, wife of Seus.

Reynolds devoted himself entirely to portraiture. He was one of the founders of the English school of portrait-painting at the time of the industrial revolution. Quite often he included real personages in his mythological works. For example the prophet in the picture "The Infant Hercules Strangling the Serpents" is actually Samuel Johnson, lexicographer, a close friend of Reynolds. The woman's head above is undoubtedly Sarah Siddons, the famous tragic actress.

Joshua Reynolds' "Self-Portrait" (which is in the Royal Academy of Arts, London) and the portraits of Mrs. Sheridan and Mrs. Siddons are masterpieces of the great artist.

Похожие:

Задание упражнения iconПровести подготовительную часть занятия по гимнастике
...
Задание упражнения iconЗадание 7 Упражнения
Переведите следующие интернациональные слова. Найдите значения выделенных слов в словаре
Задание упражнения iconЗадание 4 Упражнения
Переведите следующие интернациональные слова. Найдите значение выделенных слов в словаре
Задание упражнения iconЗадание 5 Упражнения
Переведите следующие интернациональные слова. Найдите значение выделенных слов в словаре
Задание упражнения iconЗадание упражнения
По портрету нельзя было составить мнение о человеке. Люди на портретах Рейнолдса не были неподвижными
Задание упражнения iconЗадание Упражнения 1 Ответьте на вопросы
Во второй половине 19 века Англия вступила в важный период своего художественного развития
Задание упражнения iconЗадание 31. Упражнения 1 Ответьте на вопросы
Для Констебля природа была источником, где зарождалось всё подлинное. Он считал живопись наукой
Задание упражнения iconЗадание 6 Упражнения
Переведите следующие интернациональные слова. Найдите значение выделенного слова в словаре
Задание упражнения iconЗадание Упражнения 1 Ответьте на вопросы
Сказочные пейзажи- одна из сторон стиля поздних работ Тёрнера. Другая сторона- изображение разрушительности природы
Задание упражнения iconЗадание Упражнения 1 Ответьте на вопросы
Да, он был великим художником 18 века. Он хорошо рисовал с детства, и поэтому отец разрешил ему учиться в Лондоне
Вы можете разместить ссылку на наш сайт:
Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2020
контакты
userdocs.ru
Главная страница