1. Describe the system of transport for tourism


Скачать 154.39 Kb.
Название1. Describe the system of transport for tourism
Дата публикации16.04.2013
Размер154.39 Kb.
ТипДокументы
userdocs.ru > Спорт > Документы
1. Describe the system of transport for tourism.

Transport for tourists can be divided into three main categories: journeys by air, journeys on water, and journeys on land. Within each category there are several types of transport.

Air travel usually means a short-haul or long-haul international flight, operating from large airport, which in big cities often have more than one terminal building. But in some more remote places there may be little more than a small airstrip with only one simple runway for planes to land and take off. At some tourist destinations air transport may include short transfers or sightseeing trips by helicopter.

Journeys on water can include luxury cruise, which take tourists on all-inclusive holidays of three days or more, visiting a number of different locations. Passengers sleep in cabin, and have a full range of services on board. They are looked after by a team of stewards, with a purser in overall charge of tourist services. Ferry trips are usually much shorter journeys connecting two points of land or going between islands. The ferries will stop at a large port or a small pier.

Land travel is probably the most diverse category. It includes rail journeys by train, departing from a large station and stopping at stations en route. Passengers sit in separate carriages or coaches. The most common form of transport by road for tourists, if they don't have their own car, are also called drive tour. These vehicles can either travel from city to city along fast motorways (or sometimes quieter roads), or they can be used for transfers from airports and other smaller journeys. Very often they are used for sightseeing trips when as well as a driver there will be a tour guide to tell the passengers about the sights.
^ В туризме: транспорт для туризма

Транспорт для туристов может быть разделен на три главных категории: поездки воздушным путем, поездки на воде, и поездки на земле. В пределах каждой категории есть несколько типов транспорта.

Путешествие самолётом обычно означает или дальний международный рейс для ближних перевозок, работающий из большого аэропорта, у которых в больших городах часто есть больше чем одно предельное здание. Но в некоторых более отдаленных местах может быть немного больше чем маленькая взлётно-посадочная полоса только с одной простой взлетно-посадочной полосой для самолетов, чтобы приземлиться и взлететь. В некоторых туристических местах назначения воздушный транспорт может включать короткие передачи или экскурсионные поездки вертолетом.

Поездки на воде могут включать роскошный круиз, которые берут туристов в комплексном отпуске трех дней или больше, посещая много различных местоположений. Пассажиры спят в каюте, и имеют полный спектр услуг на борту. О них заботится команда стюардов, с purser в полном сборе туристических услуг. Поездки на пароме - обычно намного более короткие поездки, соединяющие два пункта земли или идущие между островами. Паромы остановятся в большом порту или небольшом причале.

Путешествие земли - вероятно, самая разнообразная категория. Это включает поездки рельса поезда, отступая от большой станции и останавливаясь на станциях в пути. Пассажиры сидят в отдельных перевозках или наставниках. Наиболее распространенную форму дорожной транспортировки для туристов, если у них нет своего собственного автомобиля, также называют туром двигателя. Эти транспортные средства могут или поехать от города до города вдоль быстрых автострад (или иногда более тихие дороги), или они могут использоваться для передач от аэропортов и других меньших поездок. Очень часто они используются для экскурсионных поездок, когда так же как водитель там будет гид, чтобы сказать пассажирам о достопримечательностях.



  1. ^ Speak about types of accommodation in tourism.

Bed & Breakfast

A Bed and Breakfast (B&B) is a private home in which guests can be accommodated at night in private bedrooms (which may or may not have private bathrooms). The owner or manager lives in the house or on the property. The public areas of the house, such as kitchen and lounge have either limited access for guests, or are shared with the host family to some degree. Breakfast is included in the price . Other meals may be available by arrangement.

^ Backpacker Hostel

A hostel (or backpacker) establishment is aimed at the budget traveller and generally attracts a younger clientele. Bedrooms are in a dormitory style (shared) and bathrooms are shared, although private bedrooms may be available. Light meals may be available in addition to the room rate.

^ Boutique Hotel

A boutique hotel is a 5 star establishment providing all the features and facilities of a normal hotel, in a unique and exclusive style. These properties are generally small, feature top class service and are marketed to the affluent.

Guest House

A guesthouse is generally a private home which has been converted for the dedicated and exclusive use of guest accommodation. The public areas of the establishment are for the exclusive use of the guests. The owner or manager either lives off-site, or in an entirely separate area within the property.

Hotel

A hotel is generally the largest of all accommodation types. There is typically a common reception area, and rooms generally open directly onto a hallway. The on-site restaurant and other facilities are more accessible to the public than the other accommodation types. A wide range of guest services is available, such as room service. Hotels are often members of larger hotel groups, and a similar accommodation experience may be available in different establishments within the group.

Lodge

A lodge is an accommodation facility which is located and designed to optimize the feeling of being closely in touch with nature. The building style should feature natural materials and colouring such as wood, stone and thatch. An outdoor experience should be offered at the lodge, such as guided walks, game drives etc.

^ Private Home

A private home not dedicated for full time occupation of guests, but is a private house or apartment which is temporarily available for rental, often during peak tourism seasons.

Resort

A spread out collection of single or double story accommodation units. Similar to a hotel in that it offers a wide range of facilities. Units may be rented and available on time-share. A camping area may be included in the resort.

Self-Catering

A self catering establishment may be primarily one of the other accommodation types, but also offers dedicated self catering facilities. The unit should feature a fully equipped kitchen to cater for the maximum people to be accommodated (including fridge, stove, cutlery, crockery, cooking utensils, cleaning equipment). The kitchen should be for the exclusive use of the guests, and not shared.
^ ТИПЫ РАЗМЕЩЕНИЯ

Бэд энд Брэкфаст

Гостиница, предоставляющая номер с завтраком (B&B) является частным домом, в котором гости могут быть размещены ночью в частных спальнях (который может или, возможно, не имеет личных ванных комнат). Владелец или менеджер живут в доме или на имуществе. Общественные места дома, такие как кухня и зал или ограничили доступ для гостей, или разделены с принимающей семьей до некоторой степени. Завтрак включен в цену. Другая еда может быть доступной в соответствии с договоренностью.

^ Общежитие туриста

Общежитие (или турист) учреждение нацелено на путешественника бюджета и вообще привлекает младшую клиентуру. Спальни находятся в (разделенном) стиле спальни, и ванные разделены, хотя частные спальни могут быть доступными. Легкая еда может быть доступной в дополнение к стоимости номера.

Бутик-отель

Бутик-отель - 5 звездных учреждений, обеспечивающих все особенности и средства нормального отеля, в уникальном и исключительном стиле. Эти свойства являются вообще маленькими, особенность главная услуга класса и представлены на рынке притоку.

^ Небольшая гостиница

Пансион - вообще частный дом, который был преобразован для специализированного и исключительного использования размещения гостя. Общественные места учреждения для исключительного использования гостей. Владелец или менеджер или жизни, вне места работы, или в полностью отдельной области в пределах имущества.

Отель

Отель является вообще крупнейшим из всех типов размещения. обычно есть общая приемная, и комнаты вообще открываются непосредственно на прихожую. Локальный ресторан и другие средства более доступны для общественности чем другие типы размещения. Широкий диапазон услуг гостя доступен, таков как обслуживание номеров. Отели часто - члены более крупных сетей отелей, и подобный опыт размещения может быть доступным в различных учреждениях в пределах группы.

Подача

Подача - средство размещения, которое расположено и разработано, чтобы оптимизировать чувство того, чтобы быть близко в контакте с природой. Строительный стиль должен показать естественные материалы и окраску, такие как лес, камень и солома. Наружный опыт должен быть предложен при подаче, такой как управляемые прогулки, двигатели игры и т.д.

^ Частный дом

Частный дом, не посвященный для полной занятости гостей, но, является частным домом или квартирой, которая временно доступна для аренды, часто в течение пиковых сезонов туризма.

Курорт

Спред набор единственной или двойной жилой площади истории. Подобный отелю, в котором это предлагает широкий диапазон средств. Единицы могут быть арендованы и доступные на таймшере. Область кемпинга может быть включена в курорт.

Самообслуживание

Учреждение самообслуживания может быть прежде всего одним из других типов размещения, но также и предложения посвятили средства самообслуживания. Единица должна показать полностью оборудованную кухню, чтобы обслужить максимальных людей, чтобы быть приспособленной (включая холодильник, печь, столовый прибор, посуду, кухонные принадлежности, оборудование для очистки). Кухня должна быть для исключительного использования гостей, и не разделена.

^ 3. What makes a good hotel? Share your ideas.

What makes a good hotel great?
People often ask, "Can you recommend a good hotel?" it depends on the aim of the travel.

Are they traveling on business or pleasure (or trying to combine the two)? Do they need a prestigious address to entertain, a high-tech command center to work and keep in touch with the office, or just a room for the night? How important is location? Are they looking for adventure, new experiences? What is their budget? And who is picking up the tab?
There is no one ideal "good" hotel, or "best" hotel or "best budget" hotel. We travel in different modes, different frames of mind, priorities, prejudices and motivations that can vary from trip to trip. Everyone expects a quiet, comfortable room with basic amenities.

But what is the "best"? Not necessarily the most sumptuous or the most expensive.
A good hotel is like a good home: it not only has everything you need to live comfortably but it is enjoyable being there.

Before booking a room, you check out the hotel details as well as how people describe it.

Cleanliness no one can compromise on this.

A clean room with a good bathroom is one of the necessities when it comes to hotel accommodation. No broken taps or stained bed sheets these are the minimum requisites for anyone. This also includes regular cleaning of the room, change of linen, etc.

Location hotels in prominent places, like the ones near the Eiffel Tower or the Louvre Museum, are favored just because of this factor. With good location comes ease in accessibility via various modes of transport. You sure don’t want to stay at a place too far away from the attractions of the city.
Appearance first impressions tend to last, therefore, the stress on how the hotel looks. Impressive exteriors and cozy interiors is just the right combination that works. Now, you know why hotels exemplifying architectural splendor are so popular. Proper lights and quality furniture and furnishings complete the visual appeal.
Perhaps you may need to arrange a business meet and need a conference room. A good hotel offers all these and more.

Courteous staff is a characteristic of every good hotel. It reflects in the hotel reviews. Check these out to know how good, or bad, the staff was. People tend to remember the friendly faces that greeted or served them during their hotel stay.
Worth does it give you the value for money? This is of utmost importance. You only go back to a hotel on a revisit if you got your money worth the first time. Paying too much for an ordinary hotel doesn’t feel good.
Comfortable accommodation is what everyone seeks. However, that is not the only concern. Before you pick one, go through the hotel features and ascertain whether it passes as a good one.
^ Что делает хороший отель большим?
Люди часто спрашивают, "Вы можете рекомендовать хороший отель?" это зависит от цели путешествия.

Они ездят по делам или удовольствие (или пытаются объединить два)? Они нуждаются в престижном адресе, чтобы развлечь, центр управления на основе высоких технологий, чтобы работать и поддержать контакт с офисом, или только комнатой в течение ночи? Насколько важный местоположение? Они ищут приключение, новые события? Каков их бюджет? И кто поднимает счет?
Нет никого идеального "хорошего" отеля, или "лучшего" отеля или "лучшего бюджета" отель. Мы путешествуем в различных способах, различных настроениях, приоритетах, предубеждениях и мотивациях, которые могут измениться от поездки до поездки. Все ожидают тихую, удобную комнату с основными удобствами.

Но что является "лучшим"? Не обязательно самое роскошное или самое дорогое.
Хороший отель походит на хороший дом: у этого не только есть все, что Вы должны жить удобно, но и это приятно быть там.

Прежде, чем забронировать комнату, Вы проверяете подробные данные отеля так же как как люди описывают это.

Чистота никто не может пойти на компромисс на этом.

Чистая комната с хорошей ванной - одна из потребностей когда дело доходит до размещения в гостинице. Никакие сломанные сигналы или запятнанные простыни они - минимальные потребности для любого. Это также включает регулярную очистку комнаты, изменение полотна, и т.д.

Отели местоположения в видных местах, как те около Эйфелевой башни или Лувра, одобрены только из-за этого фактора. С хорошим местоположением прибывает непринужденность в доступность через различные виды транспорта. Вы уверенный не хотите оставаться в месте слишком далеко от достопримечательностей города.
Первые впечатления появления имеют тенденцию длиться, поэтому, напряжение на том, как отель смотрит. Внушительная внешность и удобные интерьеры - только правильная комбинация, которая работает. Теперь, Вы знаете, почему отели, иллюстрирующие архитектурный блеск, настолько популярны. Надлежащие огни и качественная мебель и обстановка завершили визуальную апелляцию.
Возможно, Вы, возможно, должны договориться, бизнес встречают и нуждаются в конференц-зале. Хороший отель предлагает все они и больше.

Учтивый штат - особенность каждого хорошего отеля. Это размышляет в обзорах отеля. Проверьте их, чтобы знать, насколько хороший, или плохо, штат был. Люди склонны помнить дружественные лица, которые приветствовали или служили им во время их пребывания в отеле.
Ценность это дает Вам соотношение цены и качества? Это имеет предельное значение. Вы только возвращаетесь в отель на перепосещении, если Вы получили свою денежную ценность в первый раз. Платеж слишком много за обычный отель не чувствует себя хорошо.
Удобное размещение состоит в том тем, что все ищут. Однако, это не единственное беспокойство. Прежде, чем Вы выберете один, пройдете особенности отеля и установите, проходит ли это как хороший.



  1. Describe a check-in procedure in a hotel.

1. State name of hotel. State own name Cireet client.

2. Determine client’s room needs-dates, number of guests, number of rooms, room type.

3. Double check dates and need

4. Check availability

5. Take client’s name.

6. Request confirmation on fax, email, or credit card.

7. Double check details of the confirmation option taken.

8. Give client resemation number and request its use for booking changes.

9. Close resemation.
1 Greet guest

2 Check reservation details on computer

3 Ask for some form of identification

4 Check guest status for status and preferences

5 Check room rack and allocate suitable room

6 Check car parking needs

7 Complete registration card

8 Swipe credit card

9 Ask client to sign registration card. Keep hotel section/

10 Hand client registration card and key card

11 Give room number and indicate location of lifts, restaurant, etc.

12 Give details of breakfast service


  1. Speak about the importance of a good staff structure of hotels.


5, 13. The importance of a good staff structure of hotels. I what makes a good enter, worker

  1. Have a good public relation skills.

  2. Have a good command of the languages of the hotel’s guests.

  3. Have initiative be creative.

  4. Be able to work in team.

  5. Have a charismatic personality.

  6. Have an open nature.

  7. Physical appearance – no sungiasses, no large piercings.

  8. Wear your uniform during, the day. Always wear your badge, while trainers.

  9. Be able to maintain a conversation with guests.

  10. Behavior, always greet guests and smile.

  11. Behavior, don’t smoke, drink, great during a performance, not even water, until the performance has finished.

  12. It there are any problems always tell the person responsible in your team.

  13. Never argue with a colle age in front of guest.

  14. Keep relations with other hotel workers good.

  15. Keep everything tidy backstage and in the mini-club.

  16. Avoid emotion of responses to guests. Think before your answer.

  17. Trust your team.

  18. Be careful about how you say things and about gestures and posture.

  19. Be patient.

  20. Don’t discriminate between guests.


^ 6.Marketing process

Stage 1: customers’ needs and wants. Stage 2: create your product and services. Stage 3: promote your products and services. Stage 4: obtain and evaluate feedback.
7. Describe different alternative holiday types

1. Natural: mountains, lakes and rivers, national parks, heritage, coasts/

2. Built: historic site, archalogical site, monument: -museum, -art gallery, -theme park, -castle.

3. Events: music / art festival, carnival, parade.

4. Entertainment and leisure: theatre, concert hall, nightclub, casino, zoo, shopping.
^ 8. What rights do air passengers have?

Denied boarding and cancellation
If you are denied boarding or your flight is cancelled, the airline operating your flight must offer you financial compensation and assistance. These rights apply, provided you check in on time,for any flight, including charter:

  • from an EU airport,or

  • to an EU airport from one outside the EU, when operated by an EU airline


Denied boarding
When there are too many passengers for the seats available, an airline must first ask for volunteers to give up their seats in return for agreed benefits. These must include the choice of either refund of your ticket or alternative transport to your destination.

If you are not a volunteer, the airline must pay you compensation of:

  • €250 for flights of 1,500 km or less

  • €400 for longer flights within the EU, and for other flights between 1,500 km and 3,500 km

  • €600 for flights over 3,500 km outside the EU.

The airline must also give you:

  • a choice of either a refund or your ticket (with a free flight back to your initial point of departure when relevant) or

  • alternative transport to your destination, and meals and refreshments, hotel accommodation when necessary (including transfers),and communication facilities.


Cancellation
Whenever your flight is cancelled, the operating airline must give you:

  • a choice of either a refund or your ticket (with a free flight back to your initial point of departure when relevant) or

  • alternative transport to your destination, and meals and refreshments, hotel accommodation when necessary (including transfers), and communication facilities.

The airline may also have to compensate you at the same level as for denied boarding, unless it gives you sufficient advance notice. You shall be informed about alternative transport.
Воздушные права пассажира

Посадка, в которой отказывают, и отмена
Если Вы - посадка, в которой отказывают, или Ваш рейс отменен, авиалиния, управляющая Вашим рейсом, должна предложить Вам финансовую компенсацию и помощь. Эти права применяются, если Вы регистрируетесь вовремя, для любого рейса, включая чартер:

  • из аэропорта ЕС, или

  • в аэропорт ЕС от одной внешней стороны ЕС, когда управляющийся авиалинией ЕС



Посадка, в которой отказывают,
Когда есть слишком много пассажиров для доступных мест, авиалиния должна сначала попросить добровольцев освобождать их места взамен согласованных преимуществ. Они должны включать выбор или возмещения Вашего билета или альтернативной транспортировки к Вашему месту назначения.

Если Вы не доброволец, авиалиния должна оплатить Вам компенсацию:

  • 250€ для рейсов 1 500 км или меньше

  • 400€ для более длительных рейсов в пределах ЕС, и для других рейсов между 1 500 км и 3 500 км

  • 600€ для рейсов более чем 3 500 км вне ЕС.

Авиалиния должна также дать Вам:

  • выбор или возмещения или Вашего билета (со свободным полетом назад к Вашему начальному пункту отправления, когда релевантный) или

  • альтернативная транспортировка к Вашему месту назначения, и еда и завтрак, размещение в гостинице когда необходимо (includingtransfers), и средства связи.


Отмена
Wheneveryourflight отменен, операционная авиалиния должна дать Вам:

  • выбор или возмещения или Вашего билета (со свободным полетом назад к Вашему начальному пункту отправления, когда релевантный) или

  • альтернативная транспортировка к Вашему месту назначения, и еда и завтрак, размещение в гостинице когда необходимо (включая передачи), и средства связи.

Авиалинии, вероятно, также придется компенсировать Вас на том же самом уровне что касается посадки, в которой отказывают, если это не дает Вам уведомление достаточного аванса. Вам нужно сообщить об альтернативном транспорте.


  1. ^ Speak about advantages and disadvantages of air travel.

The airline industry is not just fast. It’s big. In fact it’s huge industry with more than 3 million employed by the worlds airlines, or with the 14000 airports. In order to keep such a complex industry under control, each of the world’s airports has a special code. Flights can be short-haul, medium-haul, long-haul, depending on the distance covered, but whatever the distance or passenger’s safety is at the heart of all operations, making the air travel the the safest form of transport.

Disadvantages: fear of flying, great pollution, destruction of ozone layer/



  1. ^ Describe different services an airport provides for tourists.

hotel reservation, immigration, luggage trolleys, restaurant / café, bureau de change, baggage store, email and internet, cashier, lost property, information office, hairdressers shops, bars, first aid, toilets telephones, car rental….
^ 12. Speak about the role of tourist information centres.

Tourist Information Centres (TIC) are found in city centres, major resorts, and transport termini. Tourist information offices, which may be smaller than TICs, are also found in smaller towns and rural areas. Inside the TIC there will be displays of leaflets and brochures on local attractions, entertainment venues and events, transport information such as time tables and schedules, and listings of accommodation providers. Many TICs have touch-screen facilities and interactive information displays, as well as trained staff.

Staff will be expected to provide information on a range of areas – such as which restaurant provides a high chair for a baby, the best place for a scenic walk or drive, how to get to local sights, and where the nearest toilets are/ some TICs will have an accommodation booking service, including booking accommodation to at the next destination for tourist who are travelling around the region. They may also be able to reserve theatre tickets, arrange car rental, book an excursion or a guide, change currency, and even make an emergency dental appointment.

To work in a TIC, a pleasant and helpful personality is essential. You should have a good telephone manner, be able to work with computers, and have good written skills. Knowledge of a foreign language is also useful.


  1. ^ What makes a good entertainment worker?

General rules for entertainers:

-refer to clients as guests

-try to get everyone to participate in games

-give prizes only when somebody wins

-don’t play game with money

-don’t speak about sex, religion, or politics

The perfect entertainment worker:

  1. Have a good public relation skills.

  2. Have a good command of the languages of the hotel’s guests.

  3. Have initiative be creative.

  4. Be able to work in team.

  5. Have a charismatic personality.

  6. Have an open nature.

  7. Physical appearance – no sungiasses, no large piercings.

  8. Wear your uniform during, the day. Always wear your badge, while trainers.

  9. Be able to maintain a conversation with guests.

  10. Behavior, always greet guests and smile.

  11. Behavior, don’t smoke, drink, great during a performance, not even water, until the performance has finished.

  12. It there are any problems always tell the person responsible in your team.

  13. Never argue with a colle age in front of guest.

  14. Keep relations with other hotel workers good.

  15. Keep everything tidy backstage and in the mini-club.

  16. Avoid emotion of responses to guests. Think before your answer.

  17. Trust your team.

  18. Be careful about how you say things and about gestures and posture.

  19. Be patient.

  20. Don’t discriminate between guests.



  1. Share your ideas about the advantages of specialized tourism over mass tourism.

Mass tourism has grown at a remarkable pace in the last fifty years – more leisure time, more tourists,more resorts, bigger hotel complexes, more attractions able to take huge numbers of visitors, larger aircraft, many more flights. But in contrast to this, as people have travelled more, the need to experience something different, something special, something tailored to the specific needs and interests of individuals and groups of individuals, has also grown. The result is ‘niche tourism’: tour operators have realized there is a market for the specialist tourist, and it is a market that often spends more than the ‘package-holiday’ tourist. This market is perhaps the fastest-growing market in the tourism industry.

Niche tourism has a thousand different faces – holidays for senior citizens, tours for the disabled, gastronomic holidays, tours geared towards the gay community, photographic holidays, ‘dark’ tourism (visiting places with sinister and macabre histories)/ and many more. The chart below lists some of the niches.

Похожие:

1. Describe the system of transport for tourism icon1 Membrane transport mechanisms

1. Describe the system of transport for tourism iconAfter you have studied this chapter you should be able to describe the

1. Describe the system of transport for tourism iconAfter you have read and studied this chapter you should be able to describe how

1. Describe the system of transport for tourism iconWhy is tourism labor-intensive?

1. Describe the system of transport for tourism iconКурс II вопросы к зачету по страноведению describe the uk in general: what comes to mind first?

1. Describe the system of transport for tourism iconThe effects of the economic crisis benefit domestic tourism

1. Describe the system of transport for tourism icon1. Паэтапная гісторыя развіцця турызму
Міжнародная асацыяцыя паветраных перавозчыкаў iinntteerrnnaattiioonnaall Air Transport Association iata
1. Describe the system of transport for tourism iconThe Russian enterprise invites to the collaboration and grants services...

1. Describe the system of transport for tourism iconPolitical system of the uk

1. Describe the system of transport for tourism iconEducational System in the uk

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:
Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2020
контакты
userdocs.ru
Главная страница